Orange Class: The Three Little Pigs

Dear parents,

We have started this second term much more mature and attentive to learning, more curious. The first topic has been the classic tale: «The Three Little Pigs». For this purpose, we have used puppets, traditional cartoons, songs and colouring. We have learnt that they made the houses of 3 different materials: Straw, Wood and Bricks.

We have loved to play in a big circle singing…»Who’s afraid of th e big bad wolf?»

Estimados padres:

Hemos empezado este segundo trimestre mucho más maduros y atentos a aprender, más curiosos. El primer tema ha sido el cuento clásico: «Los Tres Cerditos». Para esto hemos usado marionetas, dibujos animados tradicionales, canciones y coloreado. Hemos aprendido que las casas estaban hechas de 3 materiales diferentes: Paja, Madera y Ladrillo.

Nos ha encantado jugar en círculo y cantar: ¿Quién teme al lobo feroz?».

Hasta pronto.

Débora Membrive Góngora

Orange Class, Red Class and Green Class: CHRISTMAS SONGS

Dear parents,

I have decided to create a common tag for the three classes as we share the songs and the festive ambiance. In the orange class I have focused much more on a song called Little Snowflake. In the red class we have been singing Jingle Bells and in the green class on Santa Claus is coming to town. I hope they enjoy dancing and singing along during the Christmas break.

Estimados padres:

He decidido crear una etiqueta común para las tres clases, ya que hemos compartido canciones y el ambiente festivo. En la clase naranja me he centrado en la canciones Little Snowflake, en la roja en Jingle Bells  y en la verde en Santa Claus is coming to town. Espero que se diviertan cantando y bailando durante el periodo navideño.

¡Feliz Navidad y próspero año 2019!

Débora Membrive Góngora

https://youtu.be/zzieOy-d85s

 

 

Year 2: Actions in class and «I can/can´t …»

Dear parents,

It has been interesting to learn vocabulary of everyday actions in the class and to practice them physically . We have enjoyed playing «Simon Says» and to discriminate the sentences by «I can do it or I can´t».

Estimados padres:

Ha sido interesante aprender vocabulario de acciones que llevamos a cabo cada día en clase, ponerlas en práctica y ver si podemos o no podemos ejecutarlas.

Os adjuntamos enlaces para practicarlas como en clase así como un rap muy divertido:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/grammar-chants/i-can-paint

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/actions-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/actions-3

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/actions-2

¡¡A disfrutar!!

Débora Membrive y Lindley McCarthy

Year 1: My House


Dear parents,

I am delighted to inform that yor children are able to make a presentation about their house, the different parts and to enjoy linking sentences together. They also can say what activities they can do there and the objects you may find.

Estimados padres:

Estoy encantada de informar que vuestros hijos e hijas pueden hacer una presentación oral sobre las diferentes partes de la casa y que se divierten mucho juntado frases seguidas en inglés. También saben decir las actividades que pueden hacer en ellas y los objetos que pueden encontrar.

Débora Membrive Góngora

 

Green Class: Numbers 1 to 10

Dear parents,

Right before Christmas we have been playing games with numbers. We have been learning «How many fingers on one hand?» and «How many fingers on two hands?» to be able to count from this knowledge and not from number 1 each time. Some mental mathematics in English have been so much fun!!

Estimados padres:

Justo antes de la Navidad, hemos estado jugando con los número del 1 al 10. Hemos aprendido cuántos dedos tenemos en una mano y cuántos en dos para contar teniendo en cuenta estas premisas. ¡Un poco de cálculo mental en inglés ha sido superr diverrrrrr!

Débora Membrive Góngora