Green Class: Fantastic creatures and phonics

Hello everyone!

The green class shows daily how prepared they are to enter primary school. They love challenges and to learn «big children’s English». We have been revising, now that carnival is approaching, all sorts of monsters and creepy creatures. Vampire, ghost, gremlin, troll… They love to find it useful to comprehend and decode.

¡Hola!

La clase verde muestra con creces lo preparadísimos que están para entrar en primaria. Les encantan los retos de «los niños mayores». Estamos revisando, ahora que al carnaval se está acercando, todo tipo de mosntruos y criaturas fantásticas. Vampiro, fantasma, gremlin, troll… Les fascina comprobar como lo que aprenden tiene utilidad directa y lo decodifican y comprenden a partes iguales.

Un saludo, Débora Membrive Góngora

Red Class: The shapes

Hello everyone!!

These 2 weeks we are working on the shapes. Circle, rectangle, triangle, square, oval, heart, star… They love it. We recognize them around us in our class and we are learning how to form them with our fingers.

Estas últimas semanas estamos trabajando con las formas geométricas. Cículo, rectángulo, cuadrado, óvalo, corazón, estrella… Les encanta. Las reconocemos en juego como parte de nuestro entorno de clase y aprendemos también a formarlas con nuestras manos.

Un saludo, Débora Membrive Góngora

Orange Class: This is the way

Hello everyone!!!

I find it incredible the way our children grow and enjoy English classes. We are revising colours and playing actions games. They love to participate actively in dancing, singing and repeating.

¡¡Hola!!

Me parece increíble como crecen nuestro niños y cómo disfrutan del inglés. Estamos revisando colores y jugando a las acciones. Les encanta repetir, cantar, bailar y participar activamente.

Un saludo, Débora Membrive Góngora

Year 1 and 2: PHONETIC GAMES AND TRICKY WORDS

HELLO EVERYONE!!!

Here it is the super fun game Lindley has created for our children to play in groups to learn how to read and how to pronunce in English. We are really focused on phonetics and we found THIS would be the best way to learn… PLAYING!!!!!!! It has perfectly suited both classes and the different levels. They all have had a wonderful time. One part of the class was reading «Tricky words» with me throwing the die in order to read the words; meanwhile the other part was reading random words written on clothes clips and was displaying them into the correct string according to Lindley’s rules. We will repeat it thoughout the year as they really had so much fun.

¡¡¡¡HOLA!!!!

Aquí os presento el superjuego que se ha inventado Lindley para que nuestro alumnado juegue en grupos a leer y pronunciar en inglés. Estamos bastante centradas en la fonética ahora y es la mejor manera que hemos encontrado para que aprendan… JUGANDO. El juego se ha adaptado perfectamente a las dos clases y a los diferentes niveles de aprendizaje. Todos/as se lo han pasado en grande. Una parte de la clase tenía que tirar los dados y leer las «palabras con truquillo» (son las palabras que no se ajustan al sistema fonético que estamos enseñando… sí jejejeje la cosa se complica y ellos os lo podrán explicar estupendamente), mientras que la otra mitad de la clase tenía que leer palabras escritas en pinzas de la ropa y ponerlas debajo de la tira de tela correspondiente siguiendo las normas cambiantes de Lindley. Lo repetiremos varias veces en el año porque que les ha fascinado.

Si os apetece darnos el «feedback» o dejar algún comentario, a nosotras nos encantaría. Muchas gracias por adelantado.

Feliz casi finde. Un abrazo,

Débora y Lindley

PS: Adjunto listado de palabras con truquillo: I, YOU, ARE, HE, SHE, ME, BE, GO, NO, SO, THE, TO, BLUE, SOME, COME, MY …….

  

Year 2: Food (fruit, vegetables, drinks, sweets…) and phonics.

Hello everyone!!!!!

Year 2 is flying in the sky!!! These kids…They really CAN read in English and they love ittttttt. The topic for these weeks is food. We are widening the previous knowledge they have. So in groups of vocabulary, we study fruit, vegetables, sweets, drinks… In order to make more complexe sentences, we are also learning to like or dislike. Here enclose I attach some videos. Enjoy!!!!

¡¡¡¡Hola!!!!

«Segundillo» va que vuelaaaaaaaaaaaaaa. Estas criaturas… REALMENTE pueden leer en inglés y además les encanta. Estamos ampliando vocabulario previo. En bloques de vocabulario estudiamos fruta, verdura, dulces y bebidas… Para hacer frases más completas, estamos aprendiendo a indicar lo que nos gusta y lo que no. Adjunto vídeos divertidos.

Un saludo, Débora y Lindley.

https://youtu.be/QZenGE6hkvY