HOW DO DINOSAURS GO TO SCHOOL?

We have looked together at the difference of learning English in Year 1 Primary and the Infants. One of the main differences is that the children are expected to communicate mainly in English. To reinforce classroom expectations we have read the story: «How do dinosaurs go to school?»



Hemos estado viendo las diferencias entre aprender inglés en Primaria y en Infantil. Una de las más importantes es que en Primaria se espera de los niños que se comuniquen en clase principalmente en inglés. Para reforzar las normas de clase hemos leído el libro:»¿Cómo van los dinosaurios al colegio?».

GROUP NAMES

The Red Class have revised the names of farm animals and they have each voted for their favourite  animal. The animals that were most voted for are our new groups names: CATS and HORSES!

La Clase Roja ha revisado los nombres de los animales de la granja y cada niño ha votado por su animal favorito. Los animales más votados han sido elegidos como nombres para nuestros grupos: ¡GATOS y CABALLOS!

GROUP NAMES

The Green Class have revised the names of wild animals and they have each voted for an animal. The animals with most votes are the two group names: SNAKES and GIRAFFES!

La Clase Verde ha revisado los nombres de los animales salvajes y cada niño ha votado por un animal. Los animales más votados han sido elegidos como nombres de grupo: ¡SERPIENTES Y JIRAFAS!

I´M HUNGRY!

We learnt about Food and good manners at the dining hall last week. We read the book «Don´t put your finger in the jelly, Nelly!» and made collages in the classroom.

Hemos trabajado sobre la comida y las buenas maneras en el comedor. En clase leímos el libro «Don´t put your finger in the jelly, Nelly!» y hemos hecho unos collages en la clase.