FURNITURE AND PREPOSITIONS

«Under the bed», «Next to the sofa», «Under the television». These are an example of the structures that we are building in Year 2 using the new vocabulary about furniture and prepositions.

«Debajo de la cama», «Junto al sofá», «Debajo de la televisión». Éstos son ejemplos de las estructuras que estamos construyendo en la clase de 2º utilizando el nuevo vocabulario sobre el mobiliario del hogar, y las preposiciones.

MIXING COLOURS

In the Green Class we are experimenting with mixing colours and observing the result. We mixed red and yellow and got orange, also blue and yellow and got green. Tomorrow, Friday, we will choose our own two colours to mix together.This activity is done entirely in English.

En la Clase Verde hemos experimentado con la mezcla de colores y hemos observado el resultado. Mezclamos rojo y amarillo para obtener naranja, y también azul y amarillo para obtener verde. Mañana viernes elegiremos nuestros propios dos colores para mezclar. Esta actividad se lleva a cabo enteramente en inglés.

FIRST WEEK OF CLASS

We have sung some favourite songs and read «The Smartest Giant in Town», a class favourite from last year. We also revised expectations and organized our groups for this year.

Hemos cantado algunas de nuestras canciones favoritas y hemos leído el cuento:»El Gigante más elegante de la ciudad», una de nuestras favoritas del año pasado. También hemos repasados las normas de la clase de inglés y hemos organizado nuestros grupos para este año.

HOW DO DINOSAURS GO TO SCHOOL?

We have looked together at the difference of learning English in Year 1 Primary and the Infants. One of the main differences is that the children are expected to communicate mainly in English. To reinforce classroom expectations we have read the story: «How do dinosaurs go to school?»



Hemos estado viendo las diferencias entre aprender inglés en Primaria y en Infantil. Una de las más importantes es que en Primaria se espera de los niños que se comuniquen en clase principalmente en inglés. Para reforzar las normas de clase hemos leído el libro:»¿Cómo van los dinosaurios al colegio?».