OUR BODIES

In year 1 we are continuing with the presentations of our families and we have just started revising the parts of the body. We are enjoying singing the song – Head, Shoulders, Knees and Toes.

En 1º seguimos con las presentaciones de la familia y estamos repasando las partes del cuerpo. Disfrutamos cantando la canción – Head, Shoulders, Knees and Toes.

MR/MRS POTATO

In the green class we have been familiarizing ourselves with the vocabulary on the body. We made potato faces and revised the parts of the face and then practiced the following little dialogue: Hello. How are you? I´m fine thank you. Goodbye.

En la clase verde nos estamos familiarizando con el vocabulario del cuerpo. Hicimos una  cara con una patata, repasamos las partes de la cara y practicamos el siguiente dialogo: Hola. ¿Cómo estás? Estoy bien gracias. Adiós.

TALKING ABOUT MONSTERS

Year 2 are working on their presentations about monsters. The child comes out in front of the class and  talks about the monster he/she has drawn. The talk takes the following format: Hello. My name is Sara. I am 7 years old. This is my monster. My monster´s name is Funny. My monster is 20 years old. My monster has got 2 heads. My monster has got 6 eyes. My monster has got 2 wings. My monster has got 3 legs. My monster has got 1 tail. Thank you.

En 2º estamos trabajando con sus presentaciones sobre los monstruos. El/la niñ@ sale delante de la clase y habla del monstruo que ha dibuajado. La charla tiene que seguir la siguiente estructura: Hola. Mi nombre es Sara. Tengo 7 años. Este es mi monstruo. El nombre de mi monstruo es Funny. Mi monstruo tiene 20 años. Mi monstruo tiene 2 cabezas. Mi monstruo tiene 6 ojos. Mi monstruo tiene 2 alas. Mi monstruo tiene 3 patas. Mi monstruo tiene 1 cola. Gracias.

THE BODY

We have just started revising vocabulary about the body and getting ready to use to describe people and monsters. This is the new chant that we have learnt this week.

 

Acabamos de empezar a revisar el vocabulario sobre el cuerpo y prepararnos para utilizarlo para describir gente y monstruos. Ésta es la nueva rima que hemos aprendido esta semana.

THE HOUSE

We have been looking at the exterior parts of the house and have learnt a new song «we are going to build a house». We are moving on to consider the occupants of the house and introduce vocabulary about the extended family.

Hemos nombrado las partes exteriores de la casa y aprendido una canción nueva «vamos a construir una casa». Ya estamos considerando los ocupantes de la casa e introduciendo vocabulario sobre la familia extendida.