We continue to work on expressing our feelings with the addition of attempting to  say why we feel like that. The children have produced their very own book of feelings and are very proud to come out and read it.
The following is a sample of  what is read:
She is sad. Why? Because she´s got a headache.
He is happy. Why? Because it´s his birthday.                                                                              .
She is tired. Why? Because she runs very fast.
He is angry. Why? Because he hasn´t got a pencil.
She is surprised. Why? Because there is ice-cream for
lunch.
He is scared.Why? Because there is a monster.
Seguimos trabajando en la expresión de nuestros sentimientos con la intención también de decir por qué nos sentimos asÃ. Los niños han producido sus propios libros de los sentimientos y están muy orgullosos de salir y leerlo. Lo siguiente es una muestra de lo que es leÃdo:
Ella está triste. ¿Por qué? Porque tiene un dolor de la cabeza.
El está feliz. ¿Por qué? Porque es su cumpleaños.
El tiene miedo. ¿Por qué? Porque hay un monstruo.
Ella está cansada. ¿Por qué? Porque corre muy rápido.
El está enfadado. ¿Por qué? Porque no tiene un lápiz.
Ella está sorprendido. ¿Por qué? Porque hay helado para comer.
   Â