Circus Clowns

In the Yellow class we have been busy preparing for the circus!  We began by reading a book about an amazing animal who wants to be in the zoo, but belongs in the circus.  Then we talked about circus animals like elephants, horses, lions and tigers.  We painted our faces as our favorite animal.

put me in the zoo

 

We finished our circus preparation by reviewing colors and the words «big» and «little» by making  clowns with shapes.  We learned the word «clown» and «square, circle and triangle.»  We traced our hands to make  hair.  We are looking forward to our spring Circus party!

clown faces

En la clase amarilla, hemos estado preparando para el circo de la Fiesta de la Primavera.  Comenzamos este tema leyendo un libro de un animal que quiere estar en el zoo, pero debe estar en el circo.  Luego hablamos de los animales que se suele ver en un circo, los elefantes, caballos, leones y tigres.  ¡Nos pintamos de nuestro animal preferido!

Hemos terminado la preparación del circo revisando colores, y las palabras «grande y pequeño» en ingles.  Hemos hecho payasos con formas aprendiendo las palabras «clown, square, circle and triangle» (payaso, circulo, cuadrado, triangulo).  ¡Tenemos ganas de fiesta ya!

Take me out to the ball game!

It´s baseball season!  We have been learning about baseball in the yellow class.  We talked about basic vocabulary related to baseball including: a baseball, baseball glove, baseball bat, baseball cap, and baseball diamond.  We made a baseball diamond using our hands and looked at bases on the floor.  The children  learned that this is a popular American spring sport and we read a story about Wally, a team mascot who lives in a ball park.  We also have learned a popular song about baseball.  While the lyrics are still complicated for the students, they can do the motions perfectly!  Below, there is a link to the song and some photos of the class trying on baseball caps and gloves and swinging a bat.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

En la clase amarilla hemos  hablado de béisbol .  Este deporte primaveral es muy popular en los EE.UU. y hemos estado aprendiendo vocabulario básico: guante, gorro, bate, diamante.  Hemos leído un cuento de una mascota que vive en un parque de béisbol.  Además hemos aprendido una canción popular.  Aunque las letras son difíciles todavía, los niños lo bailan fenomenal!  También probamos el gorro, una guante y cogimos un bate para practicar.  Aquí dejo algunas fotos y la canción.

bat and ball

More and more English

More and more I am using English  exclusively  when I enter the blue class (…of course, I still have Encarna for backup in Spanish when all else fails!)

Now almost all the students are able to follow our English class routine in only English.  We share our fruit, talking about whether it is a pear or a banana. Then we check and change diapers, and we head downstairs, «going backwards.» We «get on the train,» and go to the patio!  And almost exclusively in English!  What an accomplishment for such a young group in English class only twice a week!  I am so proud of them!

english

Cada vez más en la clase azul puedo dirigirme a los alumnos exclusivamente en inglés. (…como siempre tengo Encarna de apoyo en español cuando haga falta…)  Casi todos y todas ya saben la rutina de la clase de inglés.  Compartimos fruta, hablando de si es pera o plátano, luego vemos quien tiene que cambiarse el pañal antes de bajar al patio y luego bajamos al revés.  Subimos al tren y al patio.  Pero ya lo hacemos casi todo siguiendo instrucciones “in English!”  ¡Que buen oído se están desarrollando! ¡Que logros!

Classroom Toys

In English class we took advantage of the excitement during the pre-school book week to practice  the word «book» and the words «open» and «closed».  We read several books in English as well.

We also have expanded our vocabulary of classroom toys to include the words:

ball

ball

 

Truck

 

truck

Doll

doll

 

Aprovechamos de la semana del libro en infantil para aprender la palabra «book» y también las palabras «open» y «closed.»  También leímos varios libros durante esta semana tan especial.

Además seguimos aprendiendo los nombres de los objetos del aula practicando con las palabras «ball, doll, truck.»  ¡Podéis repasar en casa a ver quién se acuerda del nuevo vocabulario!